Min ekonomi

Jag har räknat lite på min ekonomi för det kommande året.

Det är ingen rolig läsning :-(

Om jag fortsätter att vara sjukskriven kommer jag att gå back 1200 kronor per månad. Jag räknar med att den nya regeringens "reformer" kostar mig 500 kronor per månad, och om jag förstått rätt får vi som är sjuka inte något av den utlovade tusenlappen (som även om jag jobbade bara skulle ge mig 400 enligt de uträkningar som media har publicerat) Så får vi inte glömma att det kostar att vara sjuk, läkare o mediciner 2700 kronor på ett år och då har vi ändå ett högkostnadsskydd.

Vad kan jag då spara på. Tja, jag har redan räknat bort alla resor, inkl semester, golfen, klädinköp. Bara golfen och besök hos vänner i Jämtland, Stockholm, Linköping och Skule begränsar mitt sociala liv ordentligt. Ja, jag har mina vänner rejält utspridda.

Jag kan ju ställa av bilen, och begränsa mitt umgänge ännu mer (det är inte många som bor i Halmstad). Jag kan också övergå till att äta gröt ett par gånger i veckan.

Tror någon att jag blir friskare av gjorda besparingar? Blir det bättre av ytterligare besparingar?

Trots det tror jag Reinfeldt får rätt, vi kommer att bli friskare, åtminstone kommer vi att vara mer på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Tove

Ja vem har råd att vara sjuk?

Postat av: Tove

Vart har du tagit vägen??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback