Städning i tid och otid

Det är tur att man har vänner. Idag hade jag förmånen att bli bjuden på middag. Men det jag egentligen skulle berätta var vad som hände sedan jag mottagit inbjudan.

Lagom när jag hade tänkt gå drabbades jag av ett helt oemotståndligt behov av att städa köket. Ja, jag hade hoppat över disken och lite annat i flera dagar så ett visst behov förelåg. Ibland är det lite svårt att komma till skott :-) Men när jag ska få besök brukar jag röja lite. Nu skulle jag inte få besök men greps alltså ändå, mycket olägligt, av en obändig drift att diska.

Nåja, jag blev bara en knapp timme senare än beräknat och middagen var det god marginal till. Men visst är det konstigt vad man drabbas av för lustar ibland. Jag tror det hänger ihop med att jag ska träffa folk. Så jag är tacksam att det ibland kommer någon på besök eller att jag blir bortbjuden. Det är ju trots allt så att det är mycket trevligare att komma hem till ett rent kök. Och värre än så vissa dagar går jag knappt utanför dörren, på hela dagen, och då är det lättare att leva om det är någorlunda städat hemma.

Före eller efter... bedöm själv

Foto ©Jörgen


 


Tack för inbjudan Rikard och maten Hanna ;-)


Kommentarer
Postat av: Louisa Erika

Haha. Jag har ingen som helst lust att städa köket. Har ätit spontantårta med två vänner. På en måndag, helt utan anledning. Det är bra grejer...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback