SJs vinst i skattekistan

Av SJs vinst på 600 miljoner år 2006 går 150 miljoner ner i statens kassa kista. 150 miljoner som antagligen går till att finansiera borttagandet av någon skatt som förmögna människor som Carl Bildt tex inte gillar. Själv får jag 150 kronor mer på mitt lönebesked. Det var ju i det här lönebeskedet vi skulle se resultatet av skattesänkningarna och bli nöjda, enligt Littorin.
Jag saknar alltså 1240 kronor av De Nya Moderaternas utlovade tusenlapp. Ni minns kanske min uträkning av vad fack och a-kasse avgifterna innebär för min plånbok, ett minus på 390 kronor. Av tusenlappen saknas 850. Jag har hittills förlorat 240 kronor i stället för att tjäna 1000 kronor. Vi ska ju betala mer i trafikförsäkring också. Hé blir dyrt de hänne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback