A-kassan

3:e jan

Om vi nu ska ändra A-kassorna och dessutom inför tvångsanslutning (Det är moderater som vill det!?!) Då blir ju A-kassan en skatt, precis som det är idag.?
Då måste vi enligt min mening göra allt till en statlig A-kassa och avskaffa alla andra så vi kan ha ett enhetligt och rättvist avgiftssystem. Åtminstone upp till taket bör det vara procentuellt. (Jag ser hellst att det är det i oändlighet men jag förstår att det inte blir lätt att få stöd för det. Så jag backar lite försiktigt... Man får inte förvänta sig att få allt man vill. Inte på en gång i alla fall.)

Helt enligt principen att var och en ska bära sina egna kostnader. Det är väl det de vill, den nya regeringen?

 

Som det nuvarande förslaget ser ut kommer det att vara som med det mesta annat fyrklövern har föreslagit, dyrare ju mindre pengar man har. Det är visserligen vad jag väntade mig, men inte vad de sa, "det nya arbetarpartiet". Littorin brukar ju försvara sina förslag med att "det var det vi sa i valrörelsen så det är det vi ska genomföra".

 

Gissa vad jag inte röstade på ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback