Sport och sex?

Sportvärlden är fascinerande. Jag skönk ner framför TVn härom dan, efter lite blädrande fastnade jag i en sportkanal, som visade beachvollyboll. Det var dammatch på högsta världsnivå. Nu heter det ju visserligen beach-vollyboll men är det verkligen nödvändigt att utövarna spelar i en liten bikinitrosa och sportbehå-liknande överdel? Ja, gubbsjuka herrar, som jag själv, tycker naturligtvis att det är trevligt men vad tycker spelarna själva? Herrarna, som kom lite senare på dan (när publiken förväntades vara betydligt större) spelar i knälånga shorts och linne. Vad ska de tantsjuka damerna titta på? Inte ens tvättbrädan visas upp.
Är det månne så illa att damidrott lockar så lite att de inte får någon publik utan att visa så mycket hud som möjligt? Om så är fallet undrar jag om det inte vore bättre att spela för tomma läktare än att spela för en publik som kommer för att titta på nakna brudar istället för idrott.

Kommentarer
Postat av: Louisa Erika

Sport! Man ska öht inta ha sport. Sport! *rysa* Och det här knyter nånstans an till att män aldrig är slampor... Förvåningen...
Trött blev jag också...

Postat av: Elisabet

Kanske har du hittat orsaken till varför jag är så jävla ointresserad av idrott? Som heterosexuell
kvinna och feminist kan man ju inte bli annat än less när man ser Christian Olsson eller Stefan Holm och jämför med Carolina Klüft eller Kajsa Bergqvist (jo, för jag tycker det är en smula kul att titta på friidrott ibland). Om man kritiserar tjejernas minimala outfit får man sannolikt till svar att det är för att maximera prestationsförmågan, alltså att stora, fladdriga kläder hindrar rörelsefriheten och kan riva höjdhoppsribban och sånt. Men kolla in Stefan Holms jävla shorts! Dom är korta, ja, men vida! Jag har faktiskt reagerat på att han inte har tajtare brallor - det skulle säkert förbättra resultatet med ett par centimeter. Och möjligen öka idrottsintresset bland kvinnor...
Om någon sorts jämställdhet rådde inom idrotten skulle alla manliga idrottsutövare åtminstone vara bara på överkroppen. Finns det nåt skäl till att killar ska ha linne när tjejer idrottar i typ BH?
Tacka vet jag antikens Grekland, där gymnastik och idrott var något som utövades av sprillans nakna män!

2007-08-04 @ 22:41:48
URL: http://elisabetohrnell.blogspot.com
Postat av: Tove

Ja fyy vad orättvist för oss tantsjuka! :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback