Husmark hånar de sjukskrivna

Enligt DN anser sig, socialminister Christina Husmark Pehrsson ha varit utbränd. Hon sov i tre dagar och sen gick hon tillbaka till jobbet. Nu ska man förvisso inte dömma andra men jag blir lite fundersam över hur hon definierar utbrändhet. Jag har fått för mig att utbrändhet beror på en för hög belastning under en lång tid som till slut leder till en kollaps. Och det tar enligt de läkare som jag träffat lika lång tid att hämta sig som det tog att bygga upp detta tillstånd. Man får helt enkelt inte en släng av utbrändhet.
Men detta är väl symtomatiskt för hela den nuvarande regeringen. De tror att de vet vad utbrändhet är om de har sovit i tre dagar. De tror att de vet vad det innebär att vara långtidsarbetslös om de varit mellan jobb i två veckor. De tror att de vet hur det är att leva på existensminimum om de gått ned från 55.000 till 40.000 i månaden. De tror att de vet vad det innebär att vara dubbelarbetande, ensamstående mor bara för att deras partner varit på tjänsteresa en vecka. De tror att de vet hur det är att vara papperslös invandrare bara för att de haft en som städat åt dem fyra timmar i veckan.

Kommentarer
Postat av: Kalle Kex

Om jag ska våga mig på en diagnos - och varför skulle jag inte det, jag är lika okunnig som de flesta politiker - så lider socialförsäkringsministern av vidbränthet. Hon har kommit för nära makten och bränt vid. Det bästa vore, om
man avlägsnade henne (för gott), skrapade av henne det värsta och gav henne nya arbetsuppgifter inom ett helt nytt område. Dock inte
inom sjukvården.

2007-08-18 @ 13:21:12
Postat av: Jörgen

Lämpligt arbete skulle ju kunna vara som städhjälp hos någon av alla ensamstående mödrar.

2007-08-19 @ 12:00:22
Postat av: Mona

Med tanke på att störd verklighetsuppfattning tycks ingå i symptombilden, skulle jag snarare tro att vår socialförsäkringsminister lider av någon tyngre psykiatrisk åkomma, typ psykos. Är man dessutom en samhällsfara, borde man väl bli tvångsvårdad eller nåt? Nej, men att praktisera lite i den verklighet som s.k. vanligt folk med knappa inkomster lever i, skulle kanske göra henne gott.

Postat av: LouisaErika

Jag känner att jag blir lite trött. Samhället börjar likna elände. Kanske en släng av utbrändhet?

2007-08-23 @ 14:29:33
URL: http://louisaerika.blogspot.com
Postat av: jörgen

Jag tycker du ska ägna dig åt ditt "nya" liv. Tids nog hinner du få beskymmer med regeringen, oavsett vilken.

2007-08-23 @ 20:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback