Nära framför

Idag har jag varit ute på vägarna. Och som vanligt slås jag av hur dåliga vi är på att köra bil och ta hänsyn till varandra, åtminstone samtidigt.
Det är många, för att inte säga alla, kör alldeles för nära framför. Och då menar jag inte dem jag kör ifatt och inte lyckas ta mig förbi utan de som kör om och inte klarar av att köra om färdigt. Utan svänger in precis framför den de kört om. Ofta tom närmare än de själva vågar köra bakom. Och då ska man komma ihåg att de allra flesta kör alldeles för nära bakom också. De extremaste kör in så nära trots att de kör om i ett körfält utan mötande trafik, motorväg tex.
Idag hade jag en som körde extremt nära bakom, typ 10 meter, och med det avståndet började fumla med mobiltelefonen! Honom skrämde jag skiten ur genom att tända bromsljusen. Då ökade han avståndet till det enorma avståndet av 25 meter... (70 km/timme)


Kommentarer
Postat av: Torparfrun

Det var väl ingen du varit körskollörare för?? ;-)

Postat av: Jörgen

Det får vi verkligen hoppas. Det vore ju riktigt pinsamt, särskilt som jag brukar påstå att om de inte lär sig så beror det på att jag är en dålig lärare :)

2006-12-25 @ 23:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback