Grottmannen

Jag var på teater i somras, Grottmannen med Lars T Johansson i den enda rollen. Men vilken prestation.
Jag har nog aldrig skrattat så mycket under en teaterföreställning. Och fått så många intressanta synpunkter på hur vi har utvecklat våra könsroller. Från grottmänniskorna och framåt.
För er som känner igen titeln eller tycker att ni sett föreställningen förut. Så ja, Brasse har gjort en version av den och den går i tre olika versioner i Helsingfors, både på finska och svenska. Detta är dock en nyöversättning till svenska gjord av Lasses dotter Louisa.
Hittills har föreställningen rest land o rike kring. Men mig veterligt har den inte varit i Halmstad. Jag hoppas den fortsätter resa för jag har inte fått se den mer än en gång. Och jag har pratat med många vänner om den men de har inte fått se den. En föreställning som alla borde se.
Jag gick därifrån fylld av glädja. En känsla som satt i länge.



Jag vet inte om man får göra så här men jag har lånat den här bilden från Tidningen Ångermanlands nätupplaga.


Grottmannen
Av: Rob Becker
Översättning: Louisa Johansson
Regi: Ville Virtanen
På scenen: Lars T Johansson


Här kan du läsa mer
www.tidningen.to/default.asp?toppid=&omr=KU&typ=egna&artid=18136

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback