Året som gått

Är det nu man ska sammanfatta året?

Det har inte varit ett jättebra år. Redan i februari blev jag sjukskriven och är så fortfarande. Och kommer med största sannolikhet att fortsätta vara det ett bra tag ytterligare även om det blivit bättre. Det går långsamt men det går åt rätt håll. Jag käkar medicin och har gått i terapi (kbt). Terapin tog dock slut pga att psykologen slutade sin anställning :-( Han uppskattar att vi hunnit med tre fjärdedelar av terapin men det är ju omöjligt att säga exakt. Någon ny psykolog kommer inte förrän sent i vår. Och det betyder inte att jag kommer att få träffa den, åtminstone inte med automatik. Märkligt tycker jag men...

Inte blir det bättre av att min chef meddelat att han vill säga upp mig. Detta gjorde han i en skrivelse till FK inför ett rehabiliteringssamtal. Senare har han gjort klart att han anser att jag är "elak" mot honom som inte säger upp mig själv :-O. Han har inte gjort verklighet av sina hot, vilket gör att jag lever i ovisshet. Det är ju inte precis något som främjar min hälsa.

SAC har på sin kongress tagit beslut som innebär så stora förändringar att jag allvarligt funderar på att lämna organisationen. Vart ska jag ta vägen?

Jag har tvingats skrota den underbara brandgula SAABen. Den är ersatt med volvo 740. I mitt tycke en, om möjligt, ännu sämre bil men den var billig och går.

Perioden utan bil bidrog ju inte på något positivt sätt. Varken till mitt resande eller min ekonomi. Det hade varit billigare att betala bensin än att köpa reservdelar till den gamla volvon.
Jag har blivit petad ur curlinglaget av för mig tveksamma skäl. Så nu finner jag ingen anledning att åka tolv mil enkel väg för att träna vilket har fått till följd att jag ser mindre av Fabian o hans familj :-(

Har det då inte hänt något positivt? Jo, jag blir ju bättre, eller ska vi säga mindre dålig ;-)


Jag började året Jämtland med vänner och skidåkning.


  Yrla

Jag har fått fler barn. Förutom Fabian har vi Albin, Alma, Lova, Klara, Elin, Amanda o Linnéa. Så har vi numera Totte och Yrla. Yrla träffade jag för övrigt första gången i Lulé på SACs kongress. Barnen skänker en sorts lugn trots deras stök, skrik och stoj. Jag blir glad av att vara med barnen och leka. Några av dem tog mig med till badhuset, äventyrsbad, gissa om jag hade roligt. Det hade de också. Det är en av de stora fördelarna med barn, man vet. De döljer inte sina känslor. Och de tycks trivas lika bra i mitt sällskap som jag i deras ;-)

  Mia, Elin o Amanda

Tre snygga brudar på Varbergs fästning där vi var för att titta på den nyrekonstruerade Bockstensmannen. i övrigt ägnade vi de tre dagarna de var här åt bad i havet, lite för kallt för oss vuxna, Äventyrslandet med bad :-) och karuseller och så naturligtvis shopping.


  Albin, Fabian o Alma       

Midsommar firade jag i Hovmantorp.


Volvon är väl inte bara negativ den var ju billig även om den kostat mycket tid och pengar. Men jag lyckades göra en del av jobbet själv och fick faktiskt beröm för min insats ;-)


   Gammelstads kyrka

Det var kul att återse Lulé efter... tja vad kan det vara, 20 år kanske. Jodå fler hus och vägar ligger kvar :-) Jag hittade runt på en nostalgi sightseeing i hyrbil. Guiden "svek" dock så jag fick guida själv.
Kongressen förde med sig flera kära återseenden. Vänner från de mer aktiva åren i organisationen. Det finns många kloka människor i SAC även om jag tycker att det var för få av dem på kongressen :-)


Jag har börjat använda den motionscykel jag köpt (även om jag har ett litet avbrott just nu, jag är förkyld *rodnar*) Om det har någon effekt vet jag inte men hoppas kan man ju alltid och det kan ju inte bli sämre iaf.


Jag hade en bra semester, eller vad det heter när man är sjukskriven.

  Trankils kyrka         Brudparet: Michael o Florica

Det började med ett bröllop. Första gången som jag haft riktigt roligt på en evighet kändes det som. Och många trevliga, intressanta människor.


Sen hade jag en lugn och mycket avslappnande vecka av förflyttande med avbrott för golf och vila på stranden. Och faktiskt jag orkade läsa lite.


  Bilden får jag bara använda privat, men det är ju reklam.
Så kom jag då till Skule och den 23:e visfestivalen. Det var den bästa festivalen på flera år. Så bra så jag bestämde mig för att åka dit igen. Jag hade annars funderingar på att låta detta bli min sista i den 22 år långa traditionen. Ja, jag har varit på alla. 23x3 blir 69 dagar, rätt otroligt. Jag har liftat, cyklat och kört bil men jag har aldrig åkt kollektivt. Det kanske måste bli så till sommaren.

I sammband med min vistelse på Höga kusten fick jag uppleva bland det bästa jag har upplevt som teaterpublik. Se inlägget om Grottmannen nedan.


   Fiske

Efter Skule besökte jag den nygifte Mike och hans barn i Rönnefors.


   Trasigt stuprör
Jag har försökt spela golf, så ofta jag orkat. Fast vissa dagar satte vädret stopp för mina planer. Skyfallet var bland det värsta jag varit med om, någonsin. Banan var mer sjö än fairway så vi avbröt efter två hål och fick pengarna tillbaka. Annars har jag under säsongen börjat närma mig mitt handicap. Jag ligger på 25,1 nu och det har jag lyckats komma näraa flera gånger.


Jovisst. Jag får ju inte glömma Kvartersteatern. Jag har börjat leka teater igen, efter en oändlighet av overksamhet. Det smartaste jag gjort sen jag flyttade hit till Halmstad. Jag är lycklig varje gång jag går därifrån oavsett hur jag mådde när jag gick dit. Jag vill tacka de övriga i Titus som gett mig så många härliga upplevelser och goda skratt.


Till sist måste jag tacka de vänner som i större utsträckning än andra stått ut med mig när jag mått som sämst.


Foton ©Jörgen


Kommentarer
Postat av: Hasse Holm

Det var många tidigare okända sidor av Jörgen. Gåtan "Hur många sidor har en boll?" är klurig, men "Hur många sidor har Jörgen?" listar jag nog aldrig ut. Ditt 2006 var sisådär. Du gjorde i alla fall mitt 2006 lite bättre än jag väntat. Ett Gott Nytt önskar jag oss båda. Hasse

2006-12-30 @ 17:58:10
Postat av: Tove

Jo, vi är många som är oroliga för SAC. Men låt oss inte ge upp, vi kan ju ordna något själva i de LS som inte gillar kongressbesluten. Om nu avgiften till SAC blir lägre kanske vi får pengar över till något gemensamt mellan oss. Det är ju en träff i Gävle i januari där vi ska diskutera hur vi går vidare trots kongressbesluten.
Så dina barn, jag hänger inte riktigt med, så många kan du ju inte ha fått själv, vem lånar du dem av?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback