Nu blir det teater




Detta är affischen till den pjäs jag ska medverka i under våren.

Vi har premiär den 27 februari sen spelar vi 6, 8, 13, 15, 20 och 22 mars samtliga 19.00 i Kulturhuset, Halmstad.

Kom och titta, det kanske blir det sista jag får möjlighet att medverka i i dessa lokaler. Politikerna har beslutat att vi ska byta lokaler men de har inte erbjudit något rimligt alternativ så vi får väl se om det blir någon mer amatörteater i Halmstad. Jag har lite svårt att se hur vi ska kunna bedriva någon verksamhet i ett klassrum (det är vad politikerna har hänvisat oss till).

Men först ska vi spela Lycko-Lisa av Agneta Plejel. En pjäs från slutet på sjutiotalet som känns skrämmande aktuell.
Vi hamnar i en rättegång där Lisa står anklagad för att vara olycklig. Hon är singel, som det heter idag, och arbetslös och har kännt sig tvungen att göra en abort. Men är hon olycklig, är livet hopplöst och är det, som domaren säger, en medborgelig skyldighet att vara lycklig?

Biljetter kan du självklart boka via mig.

Halmstads Kvartersteater


  Domarn och Lisa

  Per och Lisa

  Domarn och Kanin



  Lisas mamma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag drar slutsatsen att du är domaren. Tyvärr kan jag nog inte närvara; du vistas ju så jävla perifert nuförtiden. Jag tycker alla människor borde lägga medborgarförslag om att höja kommunalskatten för att rädda inte bara skola, vård och omsorg utan även kultur och andra icke lagstadgade kommunala åtaganden. Alltså om du har nån vettig idé om hur amatörteaterverksamheten i din hembygd ska kunna leva vidare trots att hela världen har sugits med i nån jävla sanslös kris: delge de arma fritidspolitikerna den via ett medborgarförslag! Själv tänkte jag föreslå en skattehöjning för att undvika ytterligare neddragningar inom skola och barnomsorg. Lycka till med föreställningen i vart fall! Själv är jag bara lycklig i ett visst läge av berusning, har jag märkt.

2009-02-07 @ 00:03:04
Postat av: Jörgen

Intressant. Ett anonymt inlägg. Jag kommer inte på vem du är....

Ingen har påstått att det är för att spara pengar som kvartersteatern ska flyttas. Men visst jag anser att det finns utrymme för skattehöjningar i vår kommun om inte annat kan pengarna användas för at utjämna skillnaderna mellan kommunerna.

2009-02-07 @ 11:01:05
Postat av: Stina

En ny teaterpjäs! Härligt! Räkna med mig och Olov som publik. Jag ska kolla vilket datum som passar bäst. Ha det så bra! Lycka till med repetitionerna!

2009-02-08 @ 10:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback