Bildt o opptionerna

Jag förstår att man inte vill avstå från en massa miljoner, inte ens om man redan har en massa. Särskilt om de kommer från ett occrande storföretag. (Det sista är säkert inte Bildts bevekelsegrund.) Jag är mycket tveksam till att detta är grund för att avgå. Han kan väl iaf få chansen att visa att haninte låter sig påverkas.
Det som är anmärkningsvärt i den här historien, och de flesta andra i den politiska världen, är att politiker tycker att affärer har så olika dignitet beroende på vem som genomfört dem. Moderaterna tycker detta är en bagatell medan de tyckte att en betald Toblerone var allvarligt. Naturligtvis är alla andra partier lika goda kålsupare. Men att andra gör dumma saker betyder inte att jag får göra det. Och media gör allt för att blåsa under dylika historier

För övrigt anser jag att hela regeringen bör avgå för att de har lurat så många väljare. Tydligast är , den av mig många gånger nämnda, tusenlappen. Alla ska få en tusen lapper mer i plånboken, hette det i valrörelsen. Det är ingen som fått det, av oss vanliga arbetare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback