Jul

Nu har jag firat jul för tredje gången den här helgen, med julklappar o allt. Det börjar bli tjatigt. O ändå har jag lite kvar imorgon. Barnen kan jag förstå o acceptera men...
Varför är det så hysteriskt viktigt att ge bort saker just till jul? Jag tycker egentligen att presenter ska ges när andan faller på och när man har något att ge bort, som passar just den personen. Som det är nu så samlar jag på hög för att invänta en traditionell dag. Trist.
Det värsta är de presenter som ges bort bara för att presenter förväntas. Sällan ens något som mottagaren vill ha.
För ett antal år sedan lyckades jag leva upp till det där med rätt tillfälle och rätt grejer. Men nu har jag fallit ner i köphysterins grop igen :-(   Nja det kanske var fel uttryckt. Jag ger inte bort så våldsamt mycket (jag har helt enkelt inte råd, det är många presenter som inte blivit köpta det senaste året, tyvärr) men jag gör det vid konventionella tillfällen. Jul o födelsedagar.

Kommentarer
Postat av: Tove

Se kommentar under miljöskadligtresande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback